Txinako hezkuntzari buruz hainbat gauza entzun
izan ditut. Gehienetan, informazioa larria izan da, izan ere, haurrek
ikaragarrizko presioa dute unibertsitatera heltzeko helburuarekin. Horrek,
eskolako urteetan prestaketa on bat lantzea suposatzen du. Horretarako, haurtzaroaren
ezinbesteko gauzak egiteari uzten diote; jolasteari, disfrutatzeari, deskantsatzeari
... Hainbeste garrantzia ematen diote hezkuntzari non klase partikularrak
dituzten asteburuetan. Gainera, eskolatik ateratzerakoan beste hizkuntzak,
musika edota edozein klase gehigarri egiten dituzte.
Haur hauen gurasoen preokupazioa da honen
iturri. Hauek eguzkitik eguzkira aritzen dira lanean hilabetean zehar ondo
mantendu izan ezinean. Haurrentzat etorkizun hori nahi ez dutenez, zur eta lur
aritzen dira haien seme-alaben emaitzak hobetu ahal izateko.
Honi gehitu behar zaio azkenean esfortzu handi
honek izaten ohi duen emaitza. Unibertsitatera heltzerakoan, gurasoen eta
eskolaren presioa desagertzen da eta haien egunerokotasuna hainbeste aldatzen
denez, galduta topatzen dira eta askotan honek haien burua botatzera eramaten
ditu.
Benetan pena merezi al du, hainbeste prezio
sufritzea haurtzaroari uko egiten diogun bitartean? Ume hauek etorkizunaren
finkatu ahal izateko, inoiz bueltatzen ez den bizitzaren etaparik
garrantzitsuenetariko bat galtzen dute. Haurtzaroa berreskuraezina da eta
bizitzan zehar gogoratuko ditugun gauzak bertan gertatzen dira, beraz, ez da
morala etapa honi sorbalda ematea gehiegizko lana egiteko. Izan ere, garai hau
gure prestaketa profesionala hasteko den arren, jolasteko eta disfrutatzeko
garaia da eta segun eta nolakoa izan den gure haurtzaroa orduan eta modu batez
edo bestez izango gara helduaroan; honek, psikologikoki markatzen baikaitu.
Hala ere, badaude umeen eskubideengatik
borrokatzen duten gurasoek, baita hauen ongizatea bilatzen dutenak eta ez
soilik etorkizunera begiratzen dutenak.
Adituek egoera honen larritasuna adierazi
dute. Pertsonen garapen egokia lortzeko adin bakoitzeko beharrak asetu behar
baitira. Aisialdia eta ikasketak ez diote bata besteari uko egin behar, baizik
eta biak elkartrukatu. Txinatarrek erabilitako metodoa haurren
kreatibitatearekin bukatzen du, haurretan frustrazio sentimendua agertzen da
eta askotan, lehen aipatu dudan bezala, honek haien burua botatzera eramaten
ditu.
Bukatzeko galdera bat utziko dut airean: zer da garrantzitsuagoa, gure zoriontasuna edo bizitzan soilik arrakasta bilatzea?
No hay comentarios:
Publicar un comentario